TEMOFESZT 2013 – Látnivalók, kiállítóink

A TEMOFESZT idén is számos újdonsággal várja a látogatókat a Magyar Vasúttörténeti Parkban 2013. október 11. és 13. között nyitvatartási időben.

Összesen 7 ország 300 kiállítóját várjuk 3500 négyzetméteren. Alább megtalálja a kiállító klubokat és magánszemélyeket, valamint az asztalok rövid leírásait.

1. H0 (1:87) FREMO NEMZETKÖZI MODULTEREPASZTAL

A tervezett FREMO modulterepasztalról néhány információ:
A modulterepasztal a valóságban is megtalálható állomások, megállók, nyíltvonali részek modelljeit mutatja be az igazi vasúti üzem lemodellezésével, mint például a menetrend szerint közlekedő szerelvények, vonat rendezések, tehervonati szállítmányozás; mindezt a vasúti közlekedésbiztonsági szabályok betartása mellett.
– Üzemeltetés típusa: digitális.
– A modul hossza: körülbelül 250 méter.
– A modul vágányhálózat hossza: körülbelül 380 méter.
– A működtetéséhez szükséges személyzet: 70 fő.
– A sínkorona magassága: 1300 milliméter.
– A modulterepasztal helyigénye: körülbelül 1100 m2.

Országok, klubok, állomások:
Szlovákia:
– Railnet-Kassa: Lacovo állomás, Robertovo állomás
– Railnet-Bajmóc: Prievidza Skryťak állomás, Tatra N. Pravenec állomás, Nitr. Pravo állomás, Drevovo állomás
– Railnet-Bratislava: Istebné állomás, Kasárne állomás
– Žilina: Horná Štubňa állomás
Csehország:
– Klub Modulové Železnice Zababov: Žilina állomás, Hrabova állomás, Kácov állomás, Bechyně állomás, Polipsy, Cukrovar (cukorgyár)
Magyarország: magán kiállítók állomásai, megállók:
– Dunaföldvár
– Magyarszerdahely
– Acsa
– Nagyberki
– Rásony
– Bakonybánk
– Haris
– Mátraszőlős-Hasznos
– Hollófalva
– Győr-Tároló
– BFMK modulok

2. A H0 FREMO MODULRENDSZERHEZ CSATLAKOZIK ÚJDONSÁGKÉNT A H0e (1:87) MODULRENDSZER

A tervezett H0e modulterepasztalról néhány információ:
– Üzemeltetés típusa: digitális.
– A modul hossza: 120 folyóméter
– A modul vágányhálózat hossza: később.
– A működtetéshez szükséges személyzet: 13 fő.
– A sínkorona magassága: 1000-1300 milliméter.
– A modulterepasztal helyigénye: körülbelül 160 m2.

A H0 rendszerrel együttesen 370 folyóméter hosszúságú modulrendszer áll össze!

Országok, klubok, állomások:
Szlovákia:
– Railnet-Bratislava: Osadnianska Píla
Magyarország:
– Széchenyi Vasútmodellező Klub régi és új moduljai

3. TT (1:120) FREMO NEMZETKÖZI MODULRENDSZER

A tervezett TT FREMO modulterepasztalról néhány információ:
– Üzemeltetés típusa: digitális.
– A modul hossza: körülbelül 100 méter.
– A modul vágányhálózat hossza: 165 méter.
– A működtetéséhez szükséges személyzet: 43 fő.
– A sínkorona magassága: 1300 milliméter.
– A modulterepasztal helyigénye: körülbelül 400 m2.

Országok, klubok, állomások:
Bulgária:
– Railway Modelling Club – Bulgaria (КЛУБ ЖЕЛЕЗОПЪТЕН МОДЕЛИЗЪМ – БЪЛГАРИЯ): Gavrailovo
Csehország:
– Zababov – CS Pool: Novy Odrichov állomás
Szlovákia:
Németország:
– Freudenkreis TT-Module: Roytnice, Dahmstadt, Klein Starkow, Rennsteig állomás, továbbá 5 megállóhely és 2 háttér tároló állomás (Fiddleyard)
Lengyelország:
– Sttandard: Grabie Stare állomás, továbbá egy háttér tároló állomás (Zbożęszczyn)
Magyarország:
– B.TT.B (Budapesti TT Barátok) és a Liszt Ferenc Euro-City Vasútmodellező Klub Hatvan: Balatonalmádi, Dorkafalva

4. H0 (1:87) MAGYAR MODULRENDSZER

A modulterepasztalról néhány információ:
– Üzemeltetés típusa: analóg.
– A modul hossza: körülbelül 30 méter.
– A modul vágányhálózat hossza: 65 méter.
– A működtetéshez szükséges személyzet: 8 fő.
– A sínkorona magassága: 1000 milliméter.
– A modulterepasztal helyigénye: körülbelül 30 m2.

Klubok, magánszemélyek, állomások:
Bobo Vasútmodellező Klub Szeged:
– Balástya állomás (amely egyvágányú csatlakozású magyar modul szabványú, 5 db 120 cm hosszú, 100 cm magas modulelemből áll és kiegészíthető hurokfordulóval, mely 150 cm hosszú, 110 cm széles. Teljes hossz: 750 cm.)
LAGYESZ – LÁNG Vasútmodellező Gyerek és Ifjúsági Szakkör:
– nyíltvonali modulok
Szűcs Miklós:
– Áta állomás
Molnár Balázs:
– APC-Zagyvaszántó állomás
Török Zoltán:
– Badacsony állomás

5. 0e NEMZETKÖZI MODULRENDSZER
*SOK ÚJ MODULRÉSZLETTEL*

A 0e modulterepasztalról néhány információ:
– Üzemeltetés típusa: digitális/analóg.
– A modul hossza: körülbelül 74 méter.
– A modul vágányhálózat hossza: 102 méter.
– A működtetéshez szükséges személyzet: 12 fő.
– A sínkorona magassága: 820 milliméter.
– A modulterepasztal helyigénye: körülbelül 330 m2.

Országok, klubok, magánszemélyek, állomások:
Németország:
– Ulricht Thorhauer: Lübbenau (lengyel motívumok)
– Zulawska vasútvonalon: Rybina megállóhely, Osaszewo állomás, forgóhíd Rybina folyó fölött
Magyarország:
– “A Pécsi Gyors” Vasútmodellező Klub (Pécs): Pörböly állomás, Lassi állomás, Devecser fűrésztelep, Böllérháza, Almamellék
– LÁVA Egyesület (Budapest): Balatonfenyves állomás, Nádtelep megállóhely, Szabolcsfalva állomás
– Kisvasutak Baráti Köre Egyesület
– Varga Zsombor (Budapest): Büdösd megállóhely
– LAGYESZ, Kisszékelyi Gyula (Budapest): Boksa kitérő.

6. TnT VASÚTMODELLEZŐ KLUB

Teljes hosszában 1 méter széles, 25 méter hosszú modulrendszer. Téma: 19 méteren német fantáziatáj, 9 méteren német fantázia város, villamos közlekedéssel. Az első 19 méteren két ingajárat, két villamos és további 3 ovális pályán egyéb szerelvény közlekedik. A 9 méteres villamos részen 3-5 villamos közlekedik.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 16 méter, „U” alakban.

7. NESZT GÁBOR

Egy vágányú fantázia asztal, egy valós megállóhellyel.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 200×300 cm.

8. HOSSZÚ JÁNOS

Marklin H0 méretarányú terepasztal M Gleis vágányrendszerből építve, körülbelül az 1950-1980 között gyártott Marklin modellekkel, illetve néhány más gyártó (LIMA, Bevbel stb.) kocsijaival. Analóg rendszer, AC táplálással.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 250×300 cm, “L” alakban

9. ORTÓ GYULA

Digitális-analóg vezérlés. Több szint, fő és mellékvonal, nem létező terep.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 200×300 cm.

10. BÖSENBACHER FERENC

MERKLIN-rendszerű forgó terepasztal.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 150×150 cm.

11. DIGITOOLS ELEKTRONIKA Kft.

Bemutató terepasztal, MÁV III-IV. korszak, Pécsvárad és Diósjenő állomások, digitális vezérlés, modulrendszerű (átlagos modulméretű 60×100 cm), az összeszerelt asztal alapterülete 8×3 méter, kezelése minimum 2 fő, és mozdonyvezetők maximum 6 fő.
Pécsvárad: az állomás Pécs-Bátaszék vasútvonalon található, személyforgalom pillanatnyilag szünetel. Az állomás háromvágányos. HÉV szabvány szerinti 1909. után bővített négyablakos tervsorozat szerint épült II. osztályú felvételi épülettel, az épület oldalszárnyánál egy lapos tetős toldalékot kapott. A felújítások során a homlokzati díszítő elemeket a sima vakolat váltotta fel. A raktár épületet szintén a HÉV-ek részére készült tervsorozat szerint építették. Az állomás Bátaszék felőli végén a pályafenntartás mára már felhagyott telephelye található. Az állomásépülettel szembeni oldalon egy fatelep üzemel a hozzá vezető csonka vágánnyal. Az állomást a 80-as években kibővítették Pécs felőli oldalán Pécsváradra települt mezőgazdasági vegyszerraktár iparvágányaival. A modul 80-as évek végi elképzelt állapodott tükrözi.
Diósjenő: az állomás Vác-Balassagyarmat vasútvonal Vác-Drégelypalánk szakaszán található,.Romhányi szárnyvonal ágazik ki az állomásból a Drégelypalánk felőli végén amelyen a személyszállítás pillanatnyilag szünetel. A felvételi épület HÉV szabvány szerinti III. osztályú épületként készült majd a forgalom növekedésével, oldalszárnyakkal bővítették. A raktár épület szintén a HÉV-ek részére kidolgozott szabvány szerint építették. Az állomás Vác felőli végén a jelenleg is használt pályafenntartási telephely létesült. Drégelypalánk felőli végén a település egyik útja keresztezi a vágányokat, itt a biztosítást teljes csapórudas sorompó végzi. Az átjáró mellett a vasúti pályatest a Jenő patak hídján vezet át. A modul 80-as évek végi elképzelt állapodott tükrözi.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 500×800 cm.

12. FERENCZ TAMÁS

Egy bécsi jellegű villamos körpálya, közepén egy kocsiszínnel H0 méretarányban. Csatlakozási ponttal a Széchenyi Vasútmodellező KLUB villamos rendszeréhez.
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 100×250 cm.

13. KRÁTKI JÁNOS

Modulrendszerű, amely a tavalyihoz képest 2 modullal bővült (90 fokos ívmodul és egy hídmodullal.)
– Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 1200×300 cm, “L” alakban

14. TRAINMODULES

 – Építési nagyság: H0.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 800×300 cm.

15. BARNA BALÁZS

Fantázia terepasztal, várossal, ipariterülettel.
– Építési nagyság: N.
– Méretarány: 1:160.
– Mérete: 80×400 cm.

16. HORVÁTH GERGELY

 – Építési nagyság: H0e.
– Méretarány: 1:87.
– Mérete: 100×50 cm.

17. DEBRECZENI CSABA

TT-s terepasztal, az 1972-ben megszűnt ROKAL anyagokból megépítve, természetesen ROKAL szerelvényekkel.
– Építési nagyság: TT.
– Méretarány: 1:120.
– Mérete: 230×120 cm.

18. LEHOCZKI GÁBOR ZOLTÁN

Felsővezetékes üzemű 2 szintes magyar témájú analóg terepasztal.
– Építési nagyság: TT.
– Méretarány: 1:120.
– Mérete: 200×450 cm.

19. LESTÁR CSABA

 – Építési nagyság: TT.
– Méretarány: 1:120.
– Mérete: 150×450 cm.

20. HORVÁTH GERGELY

 – Építési nagyság: N.
– Méretarány: 1:160.
– Mérete: 100×200 cm.

21. BARNA BALÁZS

Hegyvidékes fantázia terepasztal.
– Építési nagyság: Z.
– Méretarány: 1:220.
– Mérete: 110×80 cm.

22. Műanyag építőkockákból készült TEREPASZTAL

Egy 30 méteres magyar témájú modulasztal, rajta 1:42-es méretaranyú magyar modellekkel. A vonal jellemzően a Déli vasút állomásaiból áll (pl. Déli pályaudvar, Albertfalva stb.). Az asztalon különböző korszakok jelennek meg, a MÁV korai éveitől a jelenkorig.
A Déli pályaudvar modulján lesz működő villamospálya, továbbá egy több modulon átívelő keskeny nyomközű vonal, működő járművekkel, jellemzően a gyermekvasút régi és jelenlegi gördülőállományát és pár állomását/megállóját felvonultatva.

23. PÉTERFI LÁSZLÓ

LGB – kerti vasúti modulterepasztal 40 méter hosszúságban.
– Építési nagyság: IIm.
– Méretarány: 1:22,5.
– Mérete:

24. SIMSIG VASÚTI FORGALOMIRÁNYÍTÓ KLUB

A SimSig egy angol fejlesztésű vasútforgalmi szimulátor. Elkészítéséhez a British Rail Research Division által a késő ’80-as években kifejlesztett Integrated Electronic Control Centre (IECC) rendszert vették alapul. Ennek a programnak a hazai rajongóiból alakult ki a magyar klub.
A magyar SimSig klub 2009-ben azért is jött létre, hogy a nyelvi akadályokon kívül a szimuláció pontos megismerésében és használatában segítsen minden forgalomirányító rajongónak, a klub weboldalán hasznos információkkal és segédprogramokkal látják el a tagokat, mint például az angol vasút által használt jelzők és jelzések értelmezéseit, forgalomirányításhoz kapcsolódó rövidítéseket, fogalmakat és szabályokat. A klub a SimSig-en kívül számos vasúti forgalomirányító szimulátort kipróbál és tesztel, amelyeket a belső fórumán vagy vasúti szaklapokon, és azok weboldalain tesz közzé. A klub célja, hogy olyan szimulátort találjon, amely kellő játékélménnyel párosítva visszaadja mindazt, amit egy forgalomirányító átél vagy átélhet.
A SimSig csapata a rendezvényen 4 számítógéppel lesz jelen, ahol bárki kipróbálhatja a SimSig összes szimulációját, a más szimulátorokat is, például Andernach, Bonn Hbf, Braunschweig Hbf, Gelsenkirchen Hbf, Hürth-Kalscheuren és Köln Hbf német központokat, valamint az Arnhem 1965, a Hengelo és az Amsterdam CS holland központokat, továbbá lesznek meglepetés központok is.
A rendezvényen a számítógépek hálózatba lesznek kapcsolva, így akár a közösen is lehet irányítani egy adott területet, vagy egymással szomszédos állomásokat.

25. Élő Mini-Világ Környezetvédelmi Közhasznú Alapítvány

Az ELMŰ támogatásával az Élő Mini-Világ Környezetvédelmi Közhasznú Alapítvány 280-as IKARUS bemutató busza is kint lesz a rendezvényen.

Hozzászólások lezárva.