TEMOFESZT 2009 – Látnivalók, kiállítóink

TEMOFESZT 2009Idén is megrendezésre kerül, a nagy sikerű vasútmodell kiállítás a MÁV Gépészet Északi Járműjavító területén.

A rendezvényen megtekinthetőek lesznek, hagyományos és modul rendszerű terepasztalok közel 70 kiállítótól. Több nemzet is képviseli a modellezők társadalmát: Szlovákia, Ausztria, Románia, Németország, Csehország, Szlovénia, Magyarország.

A kiállítás egy működő üzem területén lesz, ahol a vasúti járművek fő javítását végzik. A terepasztalok ezek a járművek között kerülnek bemutatásra.

Felépítésre kerül egy 300 méter hosszú digitális vezérlésű modul asztal is, amihez osztrák keskeny nyomközű vasút csatlakozik. Az analóg rendszerű modul 100 méter hosszú. Vasúti emléktárgyak, valamit fényképek is megtekinthetőek lesznek.

Szabadtéren elhelyezésre kerülnek még nagyvasúti járművek, vasúti munkagépek, trolibuszok.

A II. NEMZETKÖZI VASÚT ÉS VASÚTMODELL FESZTIVÁL TERVEZETT RÉSZTVEVŐI, KIÁLLÍTÓI:

KLUBOK-EGYESÜLETEK-SZAKKÖRÖK:

  • Railnet, Pozsony: H0 FREMO modul, Erik megálló. 490 cm hosszú. A rendszert digitális üzemmódban irányítják, kezelik. www.railnet.sk
  • Cseh Milevsko Zababov. A klub a FREMO szabvány szerint építi H0-ás modulterepasztalát. A rendszert digitális üzemmódban irányítják, kezelik. Állomások: Stara Paka, Bechyne, Sudomerice, tároló. 1026 cm hosszú.
  • Modul Klub Košice: H0 FREMO modul, Renovo állomás. 360 cm hosszú.
  • Schmalspurmodulbaugruppe, Ausztria: H0e modul 1200 cm hosszú.
  • Jarc Boštjan, Szlovénia: H0e terepasztal, 200×200 cm
  • KŽM Bojnice (Bajmóci Vm. Klub). A klub a FREMO szabvány szerint építi H0-ás modulterepasztalát. A rendszert digitális üzemmódban irányítják, kezelik. A modul magassága 1300 mm.
  • MVE – Miskolci Vasútmodellezők Egyesülete: H0 analóg-modulrendszerű terepasztal. A személypályaudvar 6 vágányos egyszerre 4db 1.5m hosszú szerelvény fogadására alkalmas(2db átmenő vágány),A teherpályaudvar 6-8 vágány, még (építés alatt) 4db 2.5m-es szerelvény befogadására alkalmas + 2 átmenő. A hurok + az elágazó modul lehetőséged ad az egyvágányú csatlakozáshoz. 2300 cm hosszú.
  • Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány Vasútmodellező Baráti kör: Szatymaz állomás modul, 4 db 1 m- es nyíltvonal, 2db 90 fokos nyíltvonal. Vésztő fűtőházzal, Kiszombor MH., 2db 45 fok nyíltvonal. 1000 mm magas, 1550 cm hosszú. H0 modulterepasztal analóg rendszer, 1:87.
  • Baranyai János Vasútbarát és Modellező Klub Veresegyház: Veresegyház és környéke vasútvonala + Rendező pályaudvar. H0 analóg modulterepasztal, 1000 mm magas, 6000 cm hosszú. 1:87 http://www.terepasztal.shp.hu/hpc/web.php?a=terepasztal
  • BAROSS GÁBOR Vasútmodellező és Vasútbarát Klub, Veszprém: Kb. 60 méter H0 modul terepasztal, analóg rendszerű, modulmagasság 1000 mm, vasúttörténeti anyagok (30 db 70×100 cm-s tabló dokumentumokkal és 5 db vitrin könyvekkel, tárgyakkal) http://www.vasutmodellklub.hu/
  • Győri Vasútmodellező és Vasútbarát Klub, Győr: Bakonybánk állomás és környezete, HO modul terepasztal, 8.5m hosszú S vonalú állomással. További nyíltvonali íves elemek (r-2000mm, ívszög: 22,5-67.5 fokig). Digitális üzemű. Modulmagasság 1000-1300 mm
  • Batsányi Műv. Közp. Vasútmodellező Köre, Tapolca: Modul terepasztal H0 méretben. Jánosháza állomás 5-m hosszban.
  • Gyermekvasút, Bp.: TTe építési nagyságú (1:120) modulterepasztal, helyigény kb. 7,5x3m. A gyermekvasút vonalának egyik részletét mutatja be. TT építési nagyságú (1:120), hagyományos terepasztal, helyigény kb. 4×4 m. http://gyvvmsz.webkereso.info/web/
  • LMK Vasútmodellező Gyermek és Ifjúsági szakkör, Bp: H0-ás digitális modulterepasztal, 3 vágányos állomás /HABÓK/, nyíltvonali elemekkel 27 m hosszban. Modulmagasság 1000-1300 mm. FREMO digitális rendszerben, H0 felsővezetékes városi villamos terepasztal H0, 80×200 cm. http://www.lagyesz.shp.hu
  • Szekszárdi Vasútmodellező klub, Szekszárd: H0 modul, Decs állomással, FREMO digitál rendszerben. http://szvk.fw.hu/
  • HobbyDCC – Lázár Gergő & Topor Zoltán: Speciális egyedi tervezésű digitális rendszer. Érintőképernyős látogató által irányítható vasúti rendszer. A valódi asztalhoz tartozik ez a digitális rendszer. Maga a digitális rendszer szabadon után építhető, otthon is összebarkácsolható rendszer. Az asztal 220×120 cm. http://www.hobbydcc.org/
  • MAVOE 10-es helyi kör, Pannónia Vasútmodellező klub: TT-s terepasztal 250×125 cm, 1:22,5 helyi építésű terepasztal
  • MAVOE 1. sz. helyi kör: Helyi építésű, 0-s pálya. 300×450 cm, 1:45.
  • Széchenyi vvm klub: H0-ás villamos modul, 1100 cm hosszú. 1:87.
  • Békéscsabai klub, Botyánszki Viktor: N-es modulterepasztal, 900 cm hosszú, 1:160.
  • BoBo Vasútmodellező Club, Szeged: H0, Önálló, modulrendszerű, 16 elemből álló terepasztal. 700 cm hosszú, 1:87.
  • SlyFun Online Club
  • Budakeszi Modellezők Baráti Köre
  • LGB és Playmobil®, H0 Vasút és villamos terepasztal – Gárdony vasútállomás részlet, Szocmodern városrészlet, Sváb skanzen részlet

MAGÁNSZEMÉLYEK:

  • Kiss Árpád, Szeged: Egyvágányú villamosított fővonal terepasztal, elővárosi vonatforgalommal, valamint napjaink MÁV tehervonataival. A vitrinben megtekinthetők különféle vasútüzemi szerelvények és egyéb kisméretű diorámák, vasúti épületek.
  • Szűcs Miklós, Bp.: H0-ás + H0e terepasztal, 560×280 cm. Az asztalon FALLERCAR SYSTEM működik.
  • Major Andrea, Bp.: H0 digitál terepasztal, 250×160 cm.
  • Sima Zsolt, Budapest: “0”-ás helyi építésű vasútmodell. 1:43, 400×600 cm.
  • Rárosi Ferenc, Szeged: A Mátra-vasút hangulatát idéző, kompakt kisterepasztal, az ÁEV gyöngyösi állomásépületének méretarányos modelljével. Könnyen kezelhető és üzembiztos, ezért felügyeletem mellett a gyermek látogatóknak is játékélményt nyújthat, tolatási műveleteket hajthatnak végre, stb. 100×75 cm.
  • Szabó József, Bátonyterenye: „U” alakú, analóg, H0-ás terepasztal, 400×400 cm.
  • Horváth Gergely, Budapest: N-es terepasztal 50×100 cm, LGB 200×400 cm.
  • Takács Marcell, Debrecen: Saját építésű N-es modulrendszer hagyományos terepasztallal összekötve (kétvágányos fővonal egy fordulóállomással, egy fejpályaudvarral és egy nyíltvonali elágazással). 1265×385 cm.
  • Neszt Gábor, Budapest: Az asztal két ovális pályával rendelkezik, magába foglalva egy MÁV-os jellegű állomást. Sziklás hegység, alagúttal, domborzattal, közúttal, és viadukt híddal. H0, 235×135 cm.
  • Sütő Gábor, Kisrákos: Saját építésű, 1:10-es méretarányú, magyar kisvasúti járművek, saját építésű pályán + LMK Vasútmodellező Gyerek és Ifjúsági szakkör pályaelemei, kiegészítői. 400×1200 cm-en. Motoros 600 mm-es hajtány.
  • lki: Keskeny nyomtávú vasutak modelljei német, osztrák területekről. A pálya digitalizált, néhány tereptárggyal, épülettel díszített. A kiállítás során a pálya óránkénti szünettel, távirányítással működik. Automatizálás nincs. A pályán egy-egy mozdonyt, vonatot a 8 éven felüli látogatók felügyelet és ismertetés mellett irányíthatnak, esetenként 8-10 percig. 1200×500 cm, G építési nagyság.
  • Rozsnyói Gergely, Budapest: II. Világháború előtti ” 0 “-ás Märklin lemezjáték vasút
  • Kőnig Norbert, Mernye: H0 digitál modul, Mernye állomás, 970 cm.
  • Varga Tamás, Pécs: H0 digitál modul, Pellérd és Vasas – Hírd megállóhelyek. 800 cm.
  • Kudar György, Érd: Széchenyi-hegyi Gyermekvasút szegmens terepasztal. Az asztal elemek sorrendje kötött, a vonalvezetés a valóságos pálya irányvonalát követi. H0e, 1580x520x1700 cm
  • Csányi István, Budapest: H0 Terepasztal mellékvonal. 100×200 cm.
  • Fürdős Tamás, Budapest: Digitools bemutató asztal. Kb. 100×200 cm-es, terep nélkül, ovális pálya az egyenesekben 3 vágányos állomással. A digitools által gyártott elektronikák bemutatására szolgál.
  • Tóth Albert, Budapest: PLAYMOBIL® város, működő vasúttal.

VALÓDI VASUTAK:

  • Klub železničných modelárov: A terepasztal egy négytengelyes vasúti posta kocsiban van elhelyezve.
  • UB C50 Bp.: C50 dízelmozdony. http://www.klubc50.hu
  • Kisvasutak Baráti Köre: Keskeny nyomközű vasutak. Bözsi kuli, EV személykocsi.
  • MÁV-TRAKCIÓ Zrt.: M62
  • NOHAB-GM Alapítvány: NoHAB Nr. 2585 gyári számú mozdony. (Az egykori MÁV M61,010 psz. mozdony.)
  • MÁVGÉP Kft.: TVG, UDj
  • MÁV-NOSZTALGIA Kft: a 100 éves 324-es gőzmozdony, M61 001
  • MaVITE: BKV-MaViTE 1031 pályaszámú villamos kocsi.
TEMOFESZT 2014

A 100 éves 324-es gőzmozdony

VIRTUÁLIS VASÚT:

  • Virtuális vasúttársaság, Budapest: 11 számítógépen próbálhatják ki a virtuális vasút vezetést, üzemet. www.vonatmagazin.hu
  • EEP-MAGYARORSZÁG: A programmal felépítheted saját vasútvonaladat, domborzattal, épületekkel, kiegészítőkkel, magyar járművekkel.
  • MALÉV Virtual airlines, Virtual Transport Két számítógép + monitor + hardware kiegészítők (szarvkormány stb.), FS2004 repülő-szimulátor szoftver és kiegészítők bemutatása.

VITRINEK:

  • Clubul Feroviar “Crisana” Oradea Romania, Román vasutak, H0.
  • Varga Zsolt, TT-s vasútmodellek
  • Enyedi László, TT-s vasútmodellek
  • Lehoczki Gábor, vasútmodellek
  • Csák Krisztián, H0 vasútmodellek
  • Herbák László, H0 kamionok
  • Papp Szabolcs, H0 kamionok
  • Varga Zoltán, vasútmodellek
  • Sima Zsolt, vasútmodellek
  • Dénes Balázs, Vasútmodellekhez diorámák
  • Széphelyi Mihály, TT-s járművek
  • Csányi István, vasútmodellek
  • Gaszt Péter, régi PIKO játékok
  • Abonyi Pál, H0 vasútmodellek
  • MTU, bemutató vitrin
  • Lajos Albert, H0 vasútmodellek
  • Kiss András, vasútmodellek
  • Arnold Balázs, Vasúti menetrendek / menetrendkönyvek, plakátok, szolgálati menetrendek /, utasítások, táblák, felépítményi elemek.
  • Kiss Árpád, Újdonságként, segélyvonat daruval, tűzoltóvonat, hóeke, egyéb mérő-és labor-kocsik, valamint a legújabb MÁV teherkocsikból 1-2 speciális vagon, diorámák, vasútüzemi berendezés és épület.
  • Mártai István, Saját építésű és frizirozású személyszállító járművek, dízel motorvonat, mozdonyos jelvények és nyakkendőtűk.
  • Nehéz György, Magyar Vasút története tárlókban, tablókban kortörténetekre osztva írásos szöveggel, valamint Európa első zár-jelzőtárcsa gyűjteménye. A Cseh, Szlovák, Csehszlovák, Osztrák, Német, Kelet-német, Nyugat-német, Magyar, Román Szerb tárcsái. Mivel a szomszédból Budapest-Józsefvárosból indult az első MÁV vonal, ami Pest és Salgótarján között volt, ezért ennek a vonalnak a részletes bemutatása is látható. Vasúti relikviák
  • Molnár László, Papírrégiség (kézirat, tervrajz, kiadványok, évkönyvek, fotók, igazolványok stb.), relikviák (vitrindíszek, A Czeglédi Vasúti Vendéglő étkezőeszközei, még a Középponti Vasút idejéből emlékérmek, váza, dísztányér). Igazi ritkaságok! Különféle vasutas biztosító, segélyező egyletek, valamint a vasutasnapok.
  • Derhán Krisztián, vasútmodellek
  • Tóth Albert, Vasút és autó modell, PLAYMOBIL® játékok
  • Vigh András, Régi, budapesti villamosos vitrin, önműködő pályával.

Hozzászólások lezárva.